Pēc atgriešanās no ārzemēm skolēniem grūtības turpināt mācības
Skolēni, kuru ģimenes atgriežas uz dzīvi Latvijā, nereti sastopas ar situāciju, ka ir grūti pielāgoties mācībām Latvijas skolās. Mācību forma Latvijā var pat ļoti atšķirties no tās, kāda bijusi iepriekšējā mītnes zemē, raksta laikraksts "Diena".Skolas vadībai šādos gadījumos jāpiedāvā risinājums, piemēram, papildu konsultācijas un skolotāja palīga pakalpojumi, bet ne vienmēr tas tiek nodrošināts. Ir gadījumi, ka skolēnam jāpavada pat pusgads mājās, gaidot septembri, lai atkārtoti mācītos attiecīgajā klasē. Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas datiem, Rīgā mācās 21 skolēns, Jūrmalā divi, Jēkabpilī četri, bet Jelgavā 10 skolēnu, kuri atgriezušies no ārzemēm. Statistikas par citām pilsētām un kopējo šādu bērnu skaitu ministrijai nav, jo skolu pienākumos nav šādu informāciju norādīt. Tomēr ir plānots no nākamā mācību gada to ieviest.
Laikraskst "Diena" raksta, ka Ieva ar dēlu no Zviedrijas Latvijā atgriezās mācību gada vidū. Zviedrijā puika jau bija sācis iet pirmajā klasē. Pēc atgriešanās mājās nekavējoties tika meklēta jauna skola, kur varētu turpināt mācības, tomēr neveiksmīgi – zēnam jāgaida līdz septembrim, lai atkārtoti sāktu mācīties 1.klasē. Jaunajā skolā tika izvērtētas skolēna zināšanas un secināts, ka zēna prasmes nav atbilstošas, lai varētu turpināt mācības. Izglītības kvalitātes valsts dienesta vadītāja Inita Juhņēviča laikrakstam "Diena" norādīja, ka šajā gadījumā skolas rīcība neatbilst normatīvajiem aktiem. Skolai obligāti viena semestra ilgumā ir jānodrošina atbalsta pasākumi skolēnam.
Pārsteigumu vecākiem var sagādāt arī situācija, ka bērnam Latvijā mācības jāturpina pāris klašu atpakaļ. Laikrakstā "Diena" minēts nesens gadījums, kad vecāki skolēnu virzīja uz 4.klasi, bet pēc komisijas vērtējuma zēna zināšanas nebija pietiekamas, un puikam bija jāsāk atkārtoti mācīties 2.klasē.
Gadījumos, ja vecāki saskaras ar problēmām, vispirms tās jārisina, sadarbojoties ar pedagogiem un izglītības iestādes administrāciju. Pērn un šogad gan nav saņemts neviens iesniegums par problēmām, kas radušās, bērniem atgriežoties no ārvalstīm Latvijas skolās, bet ir saņemti atsevišķi skolu direktoru lūgumi sniegt skaidrojumu par papildu atbalsta pasākumiem un nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem. Uz sarakstu