Banner 980x90

IZM: pedagogiem novadu līmenī ir dramatiska nevienlīdzība atalgojumā

Valsts izglītības informācijas sistēmas dati liecina par dramatisku nevienlīdzību vienas likmes atalgojumā pedagogiem, trešdien, 27.martā, tiekoties ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) padomi, sacīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāre Sanda Liepiņa.

Viņa norādīja, ka viens no galvenajiem uzstādījumiem sadarbības memorandā ir tas, ka vēlamies vienādu samaksu par kvalitatīvu darbu.

Valsts izglītības informācijas sistēmā, kurā informāciju savada skolu un pašvaldību pārstāvji, parāda, ka zemākā likme pa novadiem ir 287 lati, bet augstākā likme novada līmenī - 432 lati. Tikmēr Ministru kabineta noteikumos noteiktā zemākā likme - 280 lati - nav nekur.

"Nevienlīdzība sistēmā ir būtībā nepieļaujama par vienādas kvalitātes darbu. Mums ir 66% atšķirība tajā, kāda ir noteikta minimālās likmes apmaksa," uzsvēra Liepiņa.

Viņa norādīja, ka tā ir viena no problēmām, kas būtu jārisina. Liepiņa klāstīja, ja pie esošās sistēmas pie mazākās likmes pieliks visiem, tad lielākie ieguvēji šajā situācijā būs tie, kas jau tagad saņem visvairāk. Tādējādi nepieciešams jauns aprēķināšanas veids.

Viņa arī norādīja, ka kopumā samazinās bērnu skaits un vidusskolā tas notiek stipri straujākā nekā pirmskolā, kur pirmajās klasēs paredzams pat kāpums. Tikmēr skolotāju skaits paliek nemainīgs. Tādējādi sanāk, ka skolēnu skaits ir mazāks un mazāks ir finansējums, bet pieejamais finansējums novados ir jāsadala uz lielāku pedagogu skaitu.

Pedagogu 40 stundu darba nedēļu plānots ieviest 2014.gada 1.septembrī. Ministrija jau veikusi iestrādes, un ir definēts pedagogu darba laiks un darba pienākumu sadalījums 40 stundu nedēļā, veikti aprēķini par to, cik valstī būtu nepieciešami pedagogi, ieviešot 40 stundu darba nedēļu, un kādu atalgojumu pedagogi varētu saņemt esošā budžeta ietvaros, kāds papildu finansējums nepieciešams, lai par zemāko pakāpi pedagogs saņemtu ne mazāk kā 500 latus.

40 stundu darba nedēļas ieviešanas gaitā IZM risina vairākus saistītus sistēmiskus jautājumus, piemēram, skolēnu attiecības pret pedagoģisko likmi, izglītības programmu koeficientu pārskatīšanu.

Pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv jau vēstīja, ka LIZDA padome trešdien, 27.martā, nolēma vēl neprasīt izglītības un zinātnes ministra Roberta Ķīļa demisiju, taču ministrijai līdz nākamajai tikšanās reizei 8.maijā būs jāsagatavo konkrētas atbildes par sadarbības memoranda izpildes gaitu. Tad arī LIZDA plāno atkārtoti izskatīt jautājumu par ministra demisijas pieprasīšanu.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)