Klienti pansionātam "Rauda" pārmet nebrīdināšanu par maksas celšanu un soda aprēķināšanu
Kāda klienta radiniece publiskojusi uzsaukumu atsaukties cilvēkus, kuru tuvinieki, kas ir deklarēti ārpus Rīgas, izmitināti pansionātā "Rauda" un nav saņēmuši brīdinājumu par maksas paaugstināšanu 2018.gadā, bet šogad saņēmuši rēķinu ar aprēķinātu parādu par visu pagājušo gadu. Konkrētajai ģimenei šis parāds esot ap 1000 eiro.
Pansionāta direktore Dace Randoha aģentūrai LETA skaidroja, ka līdzīgā situācijā ir apmēram pieci vai seši komercklienti, kas par pakalpojumu maksā paši vai ar radinieku atbalstu. Šādu klientu kopumā iestādē esot ap 60, taču kopā "Raudā" tiek aprūpēti 297 klienti, un lielākā daļa no viņiem pakalpojumu saņem, balstoties uz pašvaldību sociālo dienestu lēmumu un ar pašvaldību atbalstu.
Iestādes vadītāja uzsvēra, ka par līguma izpildi ir atbildīgas abas puses, un "Rauda" pēc domes lēmuma par maksas paaugstināšanu nosūtījusi paziņojumus par plānotajām izmaiņām, taču arī pašiem tuviniekiem jāskaidro iespējamās izmaiņas. Randoha stāstīja, ka vairāki klienti apgalvojuši, ka nav saņēmuši paziņojumus, taču pārliecināties, vai tā ir taisnība, neesot iespējams.
Klienti, kas saņēmuši soda procentu uzrēķinu, ar "Raudu" var vienoties par parāda nomaksu ilgākā laikā, un Randoha solīja būt pretimnākoša. Tāpat šo klientu tuvinieki var vērsties savas pašvaldības sociālajā dienestā, lai pakalpojumu saņemtu ar pašvaldības atbalstu.
Turpmāk līgumā paredzēts arī norādīt, kur tiks publiskotas izmaiņas līguma nosacījumos un pakalpojumu maksā. Paziņojumu sūtīšanu ar ierakstītu vēstuli Randoha neredz kā risinājumu, jo tas prasītu papildu līdzekļus.
Maksa par pakalpojumiem pansionātā ir 630 eiro mēnesī. Iestāde nodrošina diennakts sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju, pastāvīgu dzīvesvietu un uzraudzību pensijas vecuma personām un personām ar invaliditāti, ja nepieciešamais sociālās aprūpes pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei mājās vai dienas aprūpei institūcijā noteikto apjomu.
Uz sarakstu