Banner 980x90

LAPRA: jāsakārto haoss autoostas jomā Rēzeknes pilsētā

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) aicina Rēzeknes domi sakārtot haosu autoostas jomā Rēzeknes pilsētā, pilsētas informācijas portālu Rezekne24.lv informēja LARPA valdes loceklis Uldis Kolužs.

Kā vēsta LARPA, tad asociācijai nav pieņemama izveidojusies situācija Rēzeknē, kad jau no šī gada 1.jūlija pilsētā saistībā ar autoostu valda haoss, no kā galvenie cietēji ir Rēzeknes novada iedzīvotāji un pasažieru pārvadātāji.

Asociācija aicina Rēzeknes domi sakārtot šo jautājumu, atrodot visām pusēm – reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātājiem, novada iedzīvotājiem, pašvaldībai un valstij kopumā - pieņemamu risinājumu. Iespējams, tas var būt pagaidu risinājums, nosakot citu pieturu pilsētā kā maršruta galapunktu, piemēram, Rēzeknes dzelzceļa staciju, kas jau līdz šim ar domes atļauju neformāli pilda autoostas funkcijas atsevišķos maršrutos. Nav pieņemami, ka pilsētā ir autoosta, bet nav licenzēta autoostas operatora, kas nozīmē, ka jau vairākus mēnešus Rēzeknē nav autoostas un netiek atbilstoši organizēta reģionālo pasažieru pārvadājumu satiksme.

Faktiski jau kopš šī gada 1.jūlijā Rēzeknes pilsētā nedarbojas autoosta. Uzskatām, ka pagaidu risinājums, kad pasažieri saņem tādus pašus pakalpojumus Rēzeknes dzelzceļa stacijā "Rēzekne 2" (biļešu tirdzniecība, kustību saraksti, precīza informācija par reisiem), darbojas ļoti labi un nozīmē finanšu līdzekļu samazinājumu pasažieru pārvadājumiem, jo nebūtu jāmaksā autoostas iebraukšanas maksas. Arī pasažieru pārvadātāji, kuri nodrošina reģiona vietējos un starppilsētu pasažieru pārvadājumus, piekrīt šim risinājumam, uzsverot, ka tas vienlaicīgi būtu pietiekami liels finansiāls ieguvums valstij – 250 000 latu gadā no dotācijām.

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija uzskata, ka situācijā, kad daudzi pasažieru pārvadājumu reisi Latvijā ir uz izdzīvošanas jautājuma valsts dotāciju nepietiekamības dēļ, ir rūpīgi jāizvērtē, kā samazināt pasažieru pārvadātāju izmaksas. 250 000 latu samazinājums gadā, izvēloties risinājumu pilsētā apvienot autoostu un dzelzceļa staciju, bet kā pieturu nosakot līdzšinējo autoostu, sniegtu lielu artavu citu reisu saglabāšanā gan reģionā, gan valstī kopumā. Turklāt neformāli šāds modelis jau dzīvē efektīvi strādā atsevišķos maršrutos Uz Daugavpili un Rīgu, un to atbalsta arī lielākie reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātāji pilsētā.

LAPRA lūdz Rēzeknes pilsētas domes vadību un Satiksmes ministriju rūpīgi izvērtēt, kam tiek piešķirtas autoostas operatora funkcijas Rēzeknes pilsētā

Rēzeknes gadījumā Autotransporta direkcijai kopā ar Rēzeknes domi būtu jāiekļauj kustības sarakstā nepieciešamās pilsētas pieturas, lai neciestu pasažieri. Respektīvi, tās ir "Rēzekne 2" kā gala pietura un  pilsētas centrā "Centrs" un "Universālveikals". Šāda rīcība ļautu atrisināt radušos situāciju par labu pasažieriem un reisu saglabāšanai. Uzskatām, ka šobrīd ir īstais brīdis, lai to izdarītu, jo Rēzekne juridiski nav autoostas.

LAPRA savā paziņojumā ar skaidro, ka nereģistrēt jaunas autoostas ir emocionāli vieglāks risinājums iedzīvotājiem un pašvaldībām, nekā slēgt esošās autoostas. Veiksmīgs piemērs, kur apvienota ir pilsētas dzelzceļa stacija ar autoostu, ir Siguldā. Pasažieriem tas ir ērti, un arī valstij un pārvadātājiem tas dod ievērojamu ekonomiju.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)