Plānotie autoceļu remonti ievērojami uzlabos mobilitāti Zemgalē

Reģionālais autoceļš P74 Siliņi-Aknīste ir Zemgales reģionam nozīmīgs maršruts, kas savieno apdzīvotas vietas Jēkabpils un Aknīstes novados. Ceļš P74 Siliņi-Aknīste, grants ceļš ļoti sliktā stāvoklī. "Šis ir taisnākais ceļš, lai no Jēkabpils aizbrauktu uz Lietuvu, piemēram, Rokiškiem, arī šādiem mērķiem tas bieži tiek izmantots, kā arī daudz Aknīstes iedzīvotāju strādā Jēkabpilī, tāpēc bieži brauc tieši pa šo ceļa posmu. Šī ceļa posma uzlabošana ievērojami uzlabos mobilitāti reģionā. Arī braucot no Daugavpils caur Ilūksti pa Daugavas kreiso krastu, lai tiktu līdz Jēkabpilij, tiek braukts caur Aknīsti un vienīgais ceļa posms šajā maršrutā ir nenoasfaltēts no Aknīstes līdz Siliņiem. Ir ļoti svarīgi, lai reģiona iedzīvotājiem būtu ērti sasniegt reģiona nozīmes attīstības centru no novada nozīmes attīstības centriem, kas ievērojami uzlabotu mobilitāti reģionā," sacīja A.Ērmane.
Savukārt reģionālais autoceļš P76 Aizskraukle-Jēkabpils ir nozīmīgs Daugavas kreisā krasta maršruts, kas savieno apdzīvotas vietas Jaunjelgavas un Salas novados. "Jēkabpiliešiem izmantojot tieši šo Daugavas kreisā krasta maršrutu, iespējams ātrāk nokļūt gan Rīgā, gan Jelgavā, nekā braucot pa Daugavas labo krastu. Šajā posmā - Jēkabpils rajona robeža-dzelzceļa stacija "Daugava", praktiski viss jau ir noasfaltēts, palikuši divi nelieli ceļa posmi apmēram 1,5 kilometri un 0,5 kilometri, kas vēl jānoasfaltē, bet pārējais ieplānotais posms jau ir noasfaltēts un labā stāvoklī," teica Zemgales plānošanas reģiona pārstāve.
Reģions atbalsta ceļa posmu Aizkraukle – Jēkabpils un Siliņi – Aknīste uzlabošanu un remontu," teica Zemgales plānošanas reģiona pārstāve.
Latvijas autoceļu pārvaldītāja "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas projektu vadītāja Ieva Niedra pilsētu informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv iepriekš pavēstīja, ka Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansēto projektu ietvaros rekonstruēs ceļu posmus kopumā 215,22 kilometru (km) garumā, tostarp ir projekti, kuru rekonstrukcija uzsākta jau 2010.gadā, kā arī tādi, kuru realizācija turpināsies 2013.gadā.
Zemgales reģionā ERAF līdzfinansēto projektu ietvaros plānots rekonstruēt autoceļus 31,64 kilometru garumā. Savukārt ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu plānoti vairāki projekti valsts galveno autoceļu pastiprināšanai.