Banner 980x90

"Nordekas" autobusu vadītāji sestdien rīkos streiku

Starppilsētu pasažieru pārvadājumu uzņēmuma AS "Nordeka" autobusu vadītāji, lai aizstāvētu savas tiesiskās intereses un protestētu pret zemajām algām, nolēma par labu kolektīvajai rīcībai jeb streikam, informē arodbiedrība LABA.

Streiks pieteikts uz šā gada 8.novembra plkst.1 Ģertrūdes ielā 36.

Sākot ar šā gada 1.janvāri, minimālās darba algas apjoms ir 320 eiro pirms nodokļu nomaksas, kas "uz rokas" ir nedaudz virs 240 eiro. Tajā pašā laikā iztikas minimums vēl 2013.gadā bija vairāk par 250 eiro, informē LABA.

Streiks būs beztermiņa - turpināsies tik ilgi, kamēr vadība izpildīs arodbiedrības prasību paaugstināt minimālās darba algas stundas tarifa likmi vismaz par 25%, aģentūru LETA informēja arodbiedrība.

Savukārt uz jautājumu, vai streika dēļ nekursēs autobusi kādos maršrutos, arodbiedrībā norādīja, ka nekursēs autobusi tajos maršrutos, kuru šoferi piedalīsies streikā. Pagaidām neesot iespējams pateikt, kuri maršruti tie būs.

AS "Nordeka" līdzīpašnieks Juris Savickis aģentūrai LETA skaidroja, ka šis protests ir nevis pret uzņēmuma administrāciju, bet gan valsts politiku autopārvadājumu nozarē, kura ir no budžeta dotējama nozare. Viņš gan uzsvēra, ka, salīdzinot ar citiem pārvadātājiem, "Nordeka" ir vislielākās algas, tāpēc interesants esot fakts, kāpēc pirmie streiko tieši šī uzņēmuma pārstāvji. Viņš arī norādīja, ka Latvijā kopumā ir mazas algas - gan skolotājiem un medmāsām, gan žurnālistiem un autobusu vadītājiem. Ņemot vērā, ka valsts nepilda savas saistības un dotācijas netiek maksātas nepieciešamajā apjomā, uzņēmums jau pērn strādājis ar zaudējumiem. Valsts izvirzot nosacījumus šajā nozarē, un, ja kādreiz peļņa bija noteikta 7% apmērā, tad tagad esot labi, ja autopārvadātājiem vispār kādu naudu samaksājot.

Autopārvadātāji kā ubagi katru gadu ejot prasīt nepieciešamos līdzekļus, apgalvoja Savickis. Lai situāciju nozarē atrisinātu, esot nepieciešams, lai Satiksmes ministrija pilda uzliktās saistības. Autopārvadātāji esot apsprieduši iespēju tiesāties ar valsti, tomēr esot skaidrs, ka krīze turpinās, un šis ir budžeta jautājums, jo daudzām nozarēm trūkst līdzekļu.

Savickis arī norādīja, ka streika laikā reisi, visticamāk, netiks kavēti, jo šoferu mērķis ir "publiski izteikt savu sāpi par mazajām algām", nevis traucēt uzņēmuma darbu.

Arodbiedrība LABA jau ne vienu vien reizi pauda savu nostāju, gan protestējot un piketējot pie Saeimas un Ministru kabineta ēkas, gan individuāli tiekoties ar uzņēmumu valdēm, lai spriestu par savu biedru un šo uzņēmumu darbinieku darba algas palielināšanu. Diemžēl lielākoties sarunas beidzās bez rezultātiem, jo augstāk stāvošie nav ieinteresēti savu darbinieku dzīves labklājības uzlabošanā, norāda arodbiedrība.

Šāda situācija notika arī saistībā ar starppilsētu pasažieru pārvadājumu uzņēmumu "Nordeka". Starp arodbiedrību LABA un "Nordeku" gadiem ilgi norisinājās sarunas, kuru laikā arodbiedrības pārstāvji, cīnoties par savu biedru ekonomiskajām un sociālajam interesēm, centās panākt darba algas palielinājumu tieši šajā uzņēmumā. Tomēr uzņēmuma valde kā argumentu "pret" izmantoja uzskatu, ka darba algas paaugstinājumam nav pamatojuma un autobusu vadītāji nav pelnījuši saņemt vairāk.

Arodbiedrība atzīmē, ka "Nordekas" autobusu vadītāji, kas ikdienā pārvadā simtiem pasažieru un atbild par viņu drošību, saņem nedaudz virs noteiktās minimālās darba algas. "Tas ir pilnīgs absurds, ka cilvēkam, kurš strādā paaugstināta riska apstākļos, darba devējs uzdrošinās maksāt tik smieklīgi zemu darba algu," paziņojumā medijiem informē LABA.

Kā ziņots, pasažieru pārvadātājs "Nordeka" pirmajā pusgadā strādājis ar 5,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,37% mazāk nekā gadu iepriekš. Bruto zaudējumi sasniedza 81 427 eiro. Pērn šajā pat periodā uzņēmums strādāja ar 207 665 eiro peļņu. Zaudējumi tiek skaidroti ar faktu, ka valsts nav pilnā apmērā segusi zaudējumu kompensāciju par 2014.gada sešos mēnešos veiktajiem pasažieru pārvadājumiem starppilsētu nozīmes maršrutos.

"Nordeka" ir viens no lielākajiem autobusu pasažieru pārvadāšanas uzņēmumiem valstī un veic 25% reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla pasažieru pārvadājumu Latvijā. Uzņēmums piedāvā vairāk nekā 50 maršrutus visā Latvijā. "Nordekas" apgrozījums pērn samazinājās par 11,7% līdz 8,09 miljoniem latu (11,51 miljonam eiro), liecina informācija uzņēmuma pērnā gada pārskatā.

Uzņēmuma lielākie akcionāri ir Juris Savickis ar 48,09% akciju, Pēteris Ločmelis ar 35,22% akciju un Sandra Savicka ar 7,28% akciju.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)