Banner 980x90

E-pakalpojumu nepieejamību saista ar izmaiņām pakalpojumu sniedzēja iestādē

Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv
Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv

Portāls "latvija.lv" nav e-pakalpojumu sniedzējs un turētājs, bet gan platforma, kur iestādes un pašvaldības izvieto savus e-pakalpojumus, un gadījumos, kad kāds e-pakalpojums nav pieejams, tas notiek tāpēc, ka e-pakalpojuma turētāja iestāde veic izmaiņas vai uzlabojumus savās informācijas sistēmās (IS), aģentūrai LETA sacīja Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) direktors Rinalds Muciņš.

"Portāls "latvija.lv" nav e-pakalpojumu sniedzējs un turētājs, bet gan platforma, kur iestādes un pašvaldības izvieto savus e-pakalpojumus," sacīja Muciņš, uzsverot, ka VRAA nodrošina tehnisko bāzi, programmatūru, lai iestādes veiksmīgi varētu izstrādāt e-pakalpojumus ievietošanai portālā.

"Gadījumos, ja e-pakalpojuma turētāja iestāde veic izmaiņas vai uzlabojumus savās IS, VRAA no iestādes saņem prasību uz konkrētu laiku apturēt e-pakalpojuma darbību," turpināja Muciņš. "Par konkrēta pakalpojuma apturēšanu portāla lietotāji tiek informēti "latvija.lv" pirmajā lapā."

Runājot par gadījumu, kad pērnā gada nogalē un šī gada sākumā portālā nebija iespējams deklarēt dzīvesvietu, Muciņš norādīja, ka tas bija tipisks piemērs e-pakalpojuma darbības apturēšanai uz noteiktu laiku pēc pakalpojuma turētāja iestādes pieprasījuma.

"Cilvēki par to bija sašutuši, un VRAA Lietotāju atbalsta nodaļa saņēma vairāk nekā 30 neapmierinātus e-pasta sūtījumus," skaidroja Muciņš. "Ja pakalpojums publicēts "latvija.lv", daļa portāla lietotāju domā, ka vienīgi VRAA, tātad portāls "latvija.lv", ir atbildīgs par to, lai pakalpojums darbotos."

Viņš arī norādīja, ka šis gadījums ļoti saasinājis sabiedrības reakciju, un, attīstot portālu, tiks domāts, kā nākotnē risināt šādus jautājumus.

Kā ziņots, 2015.gadā vispopulārākais e-pakalpojums Latvijā pēc lietošanas biežuma bija dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana, kas aizvadītajā gadā izmantots 187 000 reižu.

Otrs visbiežāk lietotais pakalpojums bija elektroniskā pieteikšanās studijām pamatstudiju programmās, kas gada laikā izmantota 120 000 reižu. Muciņš piebilda, ka Latvijā nav tik daudz studentu, tādēļ secināms, ka viena persona šo pakalpojumu izmantojusi vairākkārt.

Savukārt 94 000 reižu aizvadītajā gadā e-pakalpojums izmantots, lai iegūtu informāciju par sociālās apdrošināšanas iemaksām un apdrošināšanas periodiem.

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)