Banner 980x90

Bargā sala dēļ samazinājušies autoceļu ziemas uzturēšanas darbi

Rīga, 1.marts, LETA. Šajā nedēļā, kad sals ir pārsniedzis mīnus 10 grādu temperatūru, ir samazinājušies ziemas uzturēšanās darbi uz valsts galvenajiem ceļiem, lielāka uzmanība tiek pievērsta reģionālajiem un vietējiem autoceļiem, kas var būt sniegoti un slideni, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) sabiedrisko attiecību speciālists Miks Lūsis.

Pirms sala iestāšanās agrās rīta stundās nereti strādāja vairāk nekā 100 LAU ziemas tehnikas vienības, taču šorīt autoceļu apkopi veica daži desmiti ziemas tehnikas vienības.

Autoceļu ziemas uzturēšanas veicamo darbu apjomu samazinājumu LAU pārstāvis skaidro ar to, ka pie tik zemas gaisa temperatūras un zema gaisa mitruma, kā pašlaik, galvenie ceļi ir sausi un uz tiem neveidojas melnais ledus, kas ir raksturīgs, kad gaisa temperatūra svārstās ap 0 grādu. Nepieciešamības gadījumā, ja uzsnieg vai uz brauktuves tiek saputināts sniegs, tiek veikta autoceļu tīrīšana un kaisīšana ar pretslīdes materiāliem.

"Pie lieliem mīnusiem normatīvi nepieprasa no sniega un ledus brīvus autoceļus. Autovadītājiem ir jārēķinās, ka šādos laikapstākļos uz ceļa jābūt uzmanīgiem," skaidro Lūsis. Ja autovadītājs konstatē, ka ceļš ir slidens, par to jāinformē Satiksmes informācijas centrs, zvanot uz diennakts bezmaksas informācijas tālruni 80005555 – ceļu lietotāju sniegtās ziņas operatīvi tiek nodotas ceļu uzturētājiem.

Ziemas uzturēšanas sezonā LAU strādā diennakts režīmā, kontrolējot valsts autoceļu stāvokli, veicot apsekošanu, sekojot līdzi laika ziņām un informācijai no meteostacijām, kas izvietotas uz Latvijas galvenajiem autoceļiem, kā arī ceļu lietotāju un operatīvo dienestu sniegtajai informācijai. Ziemas sezonai raksturīgi, ka lielākais ceļu uzturēšanas darbu apjoms tiek paveikts no plkst.4 līdz plkst.6 no rīta, lai ceļi būtu notīrīti un nokaisīti, kad cilvēki dodas uz darbu.

Specifika, kas raksturīga esošajam salam, ir tāda, ka ierastais pretslīdes materiāls – sāls – zaudē savu efektivitāti. Ar sāli ceļus var kaisīt, ja ceļa seguma temperatūra ir līdz mīnus 10 grādiem, bet lielākā aukstumā sāls efektivitāte sarūk. Līdz ar to bargākā salā ceļi tiek kaisīti ar sāls-smilts maisījumu, tādējādi mazinot slīdamību un paaugstinot riteņu saķeri ar brauktuvi.

"Autoceļu uzturēšanas ziemas sezona turpinās līdz 31.martam, līdz ar to vēl ir pāragri spriest, vai šī ziema būs prasījusi mazākus tēriņus. Kā zināms, dažkārt autoceļu ziemas uzturēšana nepieciešama arī aprīlī," sacīja Lūsis, piebilstot, ka korekti būs atskatīties uz aizvadīto ziemu un paveiktajiem autoceļu uzturēšanas darbiem pēc ziemas sezonas noslēguma.

Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai ziemas sezonā nav atsevišķi iezīmēts finansējums, bet ir kopējs valsts finansējuma apjoms visam gadam. 2017.gadā tas bija 66,1 miljoni eiro apmērā. Līdzšinējā pieredze liecina, ka ziemas uzturēšanas periodam nepieciešama aptuveni puse no kopējā gada budžeta. Šai ziemas sezonai autoceļu uzturēšanai ieplānoti 31,06 miljoni eiro. Šobrīd februāra mēnesī ziemas dienesta darbi ir veikti par 6,16 miljoniem eiro, salīdzinot ar 3,95 miljoniem eiro 2017.gada februārī.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)