Banner 980x90

Stipra ģimene ar kaislību uz šokolādi

Intervija ar Aivaru un Pēteri Žimantiem, kuri Pūrē veido "Pure Chocolate" republiku ar savu robežstabu un jau 7000 apmeklētājiem 2012.gadā. Man piedāvāja ar golfa nūju pārsist bumbiņu pāri upei – ja trāpītu pa trifeļu kastes maketu, saņemtu to dāvanā. 2013.gada 23.augustā tiks iedarbināta topošā "Pure Chocolate" rūpnīca un siltajā gadalaikā atjaunos darbību arī "Šokolādes muzejs".

Vai tad nepietiek ar šīm ražošanas telpām – Pūre-9, kas pašlaik tiek intensīvi renovētas un kam blakus atrodas noliktavas?

Aivars Žimants: Jā, būvēsim jaunu rūpnīcu uz brīvas zemes – apmēram viena kilometra attālumā no esošās. Esošā rūpnīca palika par šauru, pieaugot tirgiem un dažādojoties produkcijas veidiem. Gribam sakārtot ērtu estētisku vidi un tad aicināt ciemos uz mūsu "Šokolādes republiku". Pavasarī noasfaltēsim ceļus un izliksim ceļa norādes pie šosejas Rīga – Ventspils. Plašāki svētki noteikti būs.

Pūres vecās muižas teritorijā redzēju daudz pamestu ēku ar aiznaglotiem logiem, vai nebija iespējams pielāgot kādu no tām?

Aivars Žimants: Tas ir tikai pagaidām. Drīz tā vairs nebūs. Tās pieder Pūres pagastam un tuvākajā laikā vecās muižas ēkas tiks sakārtotas un skaisti izgaismotas. Pūre ir Dieva radīta vieta, kur ļoti daudz uzņēmēju attīsta savu ražošanu. "Kuršu zeme" ražo zivju konservus, "Puratos" – ievārījumus, Pūres Dārzkopības izmēģinājumu stacija nodarbojas ar augkopību un stādu pārdošanu, "Pūres dārzi" ražo ogas, ir zivju miltu pārstrādes uzņēmums, kā arī kaltes un gateri.

Savā mājas lapā jūs daudzināt, ka esat stipra un lepna latviešu ģimene ar īpašu kaislību uz šokolādi. Kā to saprast, ja iepriekš bijāt saistīti ar ievārījumiem?

Aivars Žimants: No mazām dienām man ir garšojušas šokolādes konfektes. Pirms daudziem gadiem man piederēja viens no pirmajiem veikaliem Sabilē, kur mēs tirgojām šokolādes konfektes. Pēteris arī atceras šo bērnības garšu ar šokolādes konfektēm uz galda. Kuram gan Latvijā negaršo saldumi?

Ne katra ģimene varēs iegādāties "Trifeļu asorti" ekskluzīvo kārbu par 12,70 latiem. Par laimi, jums ir arī mazie iepakojumi par nepilniem diviem latiem.

Aivars Žimants: Pats atbildējāt uz savu netieši uzdoto jautājumu. Droši, ka izpētījāt vietējā pārtikas veikala sortimentu. Mēs gribam piedāvāt savus izstrādājumus ikvienam, kurš spētu tos nopirkt visdažādākajā cenu līmenī. Arī fasējot pa vienai konfektei, četrām, 15 vai 20. Gan ar dekoru, gan bez.

Daudz apkalpojat "Horeca" sektoru?

Aivars Žimants: Viss atkarīgs no pielietošanas mērķa, jo mēs apkalpojam visdažādākās restorānu, viesnīcu, un banketu vajadzības.

Cik procentus no pārdošanas cenas veido konfekšu kārbiņa – tās mākslinieciskais ietērps?

Aivars Žimants: Kā jūs domājat?

10 līdz 20%, ne vairāk.

Aivars Žimants: Jūs pareizi domājat. Vēlamies, lai, iegādājoties konfekšu kasti un atverot to, cilvēks nebūtu vīlies tās saturā. Lai konfektes nebūtu pavirši sabērtas celofāna maisiņā. Nesauksim rietumu valstis, kur to piekopj. Vācu partneri no Lībekas mums iesaka vēl piestrādāt pie vizuālā noformējuma, jo saturs pagaidām to pārspēj. Daudzi pasūta mūsu konfektes nelielā iepakojumā zem viņu logotipa, piemēram, SEB banka, u.c. Protams, ka mēs uzņemamies pilnu atbildību par šo suvenīra konfekšu kvalitāti. Arī Tukums pasūtīja mums vēsturisku kārbas noformējumu – dāvināšanai pilsētas viesiem un sadraudzības pilsētām, lepojoties ar novada tradīcijām. Speciāli Sabiles pilsētas uzņēmējam esam izstrādājuši trifeļu ar vīnogu garšu receptūru.

Vai eksportam palīdz vārdu spēle uzņēmuma nosaukumā? "Pure Chocolate" ir nevien vietas apzīmējums, bet arī "Tīra Šokolāde"?

Aivars Žimants: Jebkura lieta ir jāizmanto maksimāli, kas dod pozitīvu izaugsmi. Arī sakņu sajūta, piederība Pūrei.

Tātad "Pure Chocolate" ir dibināta jau 2007.gadā, kad vēl nebijāt atvadījies no "Pure Food" (tagad – "Puratos")?


Aivars Žimants: Šajās telpās, kur tagad atrodamies, bija pirmsākums "Pūres ievārījumiem" 1994.gadā. Iekārtas, kas te bija izvietotas, varēja saražot mēnesī N tonnas, bet pieprasījums no patērētājiem bija daudz lielāks. Kad uzcēlām citu fabriku "Pure Food", šīs telpas palika tukšas. Mēs meklējām iespēju šīs telpas izmantot racionāli. Tad nāca priekšlikums ievest ražošanas līnijas konfektēm. Tas bija bankas kredīta finansējums, ar ko uzsākām darbību šokolādes segmentā.

Pēteris Žimants: Reāli pārņēmām šo biznesu tikai 2010.gadā. Iegādājāmies vislabākās iekārtas, ko varēja dabūt. Līdz ar to, kad vizītē ierodas vairumtirgotāji no jebkuras pasaules valsts, viņiem par konfekšu kvalitāti šaubu nav. Izstādēs pirmajā gadā potenciālie klienti novērtē: "Labi, jūs te esat." Otrajā gadā: "Vai jūs vēl dzīvi?" Trešajā gadā jautā: "Kādi jauni produkti jums ir parādījušies?"

Kā izskatās ar šokolādes trifeļu tirgu Eiropas Savienībā, ja Beļģija ir trifeļu īstenā dzimtene?

Pēteris Žimants: Mēs gan pētām Beļģijas trifeļu ražotāju produkciju, gan radoši eksperimentējam dažādos virzienos. Atbraucot no jebkura ārzemju ceļojuma, atvedam interesantāko konfekšu kārbas. Mēs paši taisām savu konfekšu pildījumus, līdz ar to kardināli atšķiramies no standarta produkcijas ražotājiem. Ar šo pildījumu unikalitāti mēs pārsteidzam patērētājus visā pasaulē. Šokolādes tirgus ir neierobežots, pieaugot augstas kvalitātes produkcijas īpatsvaram. Kā trifeļu izejvielu pērkam īstu, augstākās kvalitātes beļģu šokolādi no vienas fabrikas – klučos vai čipšos sagrieztu. Tāpēc tai ir tik lieliskas garšas īpašības, ka vai kūst mutē.

Aivars Žimants: Savienojot ar mūsu pildījumiem un ar žāvētu augļu, riekstu, šokolādes dekoriem, rodas teicams gala produkts, kas ietver trīs garšas vienā konfektē. Mūsu tehnologi dienu un nakti lauza galvu, izgudrojot neparastas garšas trifeles. Solījām, ka tehnologam uzcelsim pieminekli, ja viņš radīs tādu trifeli, kam nav analoga pasaulē. Podests jau ir uztaisīts. Tagad viņš pie tā strādā.

Cik ilgs ir trifeļu glabāšanas laiks?

Aivars Žimants: Viens gads. Tās nav vakuumā. Hermētiski un ergonomiski aiztaisām iepakojumu, tā lai gaiss netiktu klāt un trifeles nesvaidītos. Lai, atverot kasti pēc gada, mūs apņemtu trifeļu smaržas vilnis. Pie paredzētiem temperatūras režīmiem tā saglabā īsto šokolādes garšu. Mēs ļoti cītīgi strādājam pie tā, lai "kastē nebūtu mūzika". Nebūtu pustukša. Jo, eksportējot uz daudzām valstīm, mums vaicā: "kāda ir procentuālā gaisa attiecība pret gatavo produkciju iepakojumā?" Azerbaidžānā bija patīkami pārsteigti, ka 72 konfektēs ietveram 12 dažādas garšas un tas viss sver tikai 625 gramus. Jo šajā ziņā klientu iespējams apmānīt tikai vienreiz, bet nākamajā reizē jau būs argumentēta izvēle, balstīta uz viņa gūto pieredzi.

Nesen sākāt ražot arī marcipānu šokolādē, kāpēc tāds lēmums?

Aivars Žimants: Marcipāna dzimtene ir Dānija un Vācija, to izgatavo no samaltām mandelēm. Šīs konfektes radās, pateicoties vienas darbinieces ašajai idejai. Mīksto marcipāna pildījumu iepērkam no vienas ražotnes Lībekas pilsētā ar senām tradīcijām. Mēs to savienojām ideālā konfektē.

Cik kilogramus konfekšu jūs kā vidējais uzņēmums spējat saražot dienā/ mēnesī?

20 – 30 tonnas mēnesī.

Kā jūs atrodat tirdzniecības aģentus/ pārstāvjus konkrētās valstīs?

Pēteris Žimants: Tas ir izstāžu nopelns, jo pēc tām nāk sadarbības piedāvājumi produkcijas realizācijai. Attiecīgi izvērtējot visus apstākļus, atrodam optimālo sadarbības formu. Mūsu eksporta pieauguma tempi par 2012.gadu ir 40%. Šogad esam izgājuši uz Austrāliju, Japānu, nopietnāk izvēršamies Skandināvijas valstīs, Krievijā, Čehijā un Slovākijā.

Aivars Žimants: Ķelnes izstādē man bija balti cimdi un uz paplātes izstādes apmeklētājiem pasniedzu gardo trifeļu paraugus. Izraisīju interesi par stendu, kur atradās tirdzniecības speciālists, konkrētās valsts pārzinātājs un labs svešvalodu pratējs.

Cik šobrīd nodarbināt strādājošos un cik darbavietas radīs jaunā fabrika?

Aivars Žimants: Pašlaik algojam 26. Februāra mēnesī ieliksim jaunās rūpnīcas pamatakmeni un tā palielinās darbinieku skaitu par 15. No "Pūres ievārījumu" ceha laikiem esam izvēlējušies tādus darbiniekus, kuri ir ļoti lojāli pret savu uzņēmumu. Viņi no laika gala zina mūs un mūsu attieksmi pret darbiniekiem – ar sociālo nodrošinājumu, darba algām utml. Darba algas apmērs ir piesaistīts reāli padarītajam. Pašlaik strādā divās maiņās. Visa brigāde var saņemties un kāpināt darba ražīgumu. Kad es vadīju "Pure Food", no 120 darbiniekiem 60 bija ar darba stāžu virs 10 gadiem. Kad viņi redz, kā mēs ar sirdi un dvēseli paši darbojamies kā īpašnieki, arī darbinieki jūt līdzi savam uzņēmumam. Cilvēki brauc uz darbu ar personīgo vai sabiedrisko transportu, nav īpaša uzņēmuma autobusa.

Vai ražotnē ir garās brīvdienas uz Ziemassvētkiem, kad ir pieražotas pilnas noliktavas un apmierināts veikalu aktuālais pieprasījums?

Pēteris Žimants: Strādājam arī pirms Ziemassvētkiem. Jo jau novembrī beidzas Ziemassvētku sortimenta gādāšana un sākas gatavošanās Svētā Valentīna dienai, 8.marta, Lieldienu un Mātes dienas pieprasījuma pieaugumam. Jau 2013.gada februārī jābūt skaidrībai, kāds izskatīsies iepakojums nākamā gada Ziemassvētkos un no augusta jāsāk ražot. Izmantojam Latvijas dizaina firmu ārpakalpojumus, jo esam ievērojami ar grafiskā dizaina mākslinieciskajiem sasniegumiem, ko pat eksportējam.

Aivars Žimants: Tam pakārtots rūpnīcas celtniecības kalendārais grafiks. Šobrīd notiek projektēšana. Celtniekus izraudzīsimies atklātā konkursā.

Kā jūs sadalāt pienākumus ģimenes ietvaros?

Aivars Žimants: Es atbildu par ražošanu – visu pasūtījumu izpildi, bet Pēteris – par pārdošanu un mārketingu. Tā mums tas iegājies vēl no "Pure Food" laikiem.
 
Pēteris Žimants: Kad nolīgtie mārketinga speciālisti mūs ieliks rāmjos, žurnālistam ar mums vairs nebūs interesanti sarunāties. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)