Banner 980x90

Pētījums: Patērētāji neuzticas ārstu, dietologu, kardiologu ieteikumiem

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Iedzīvotāju aptaujā noskaidrots, ka pircēji vislielāko uzmanību velta piena produktiem, kuru iepakojumā parādās vārdi dabīgs, naturāls un eko vai ekoloģisks.

Viens no vadošajiem Latvijas piena pārstrādes uzņēmumiem A/S "Tukuma piens", analizējot pētījuma datus secinājis, ka patērētāji vismazāko uzmanību velta produktiem, uz kuru iepakojumiem rakstīts, ka tos iesaka ārstu, dietologu, kardiologu u.c., asociācijas. Interesanti, ka latviski runājošiem aptaujas dalībniekiem būtiskāks ir termins "dabīgs", savukārt krievu valodā runājošajiem – "naturāls".

Viedoklis būtiski neatšķiras, vērtējot respondentu ienākumu līmeni – uzraksti bija vienlīdz svarīgi, gan cilvēkiem ar zemiem, gan salīdzinoši augstiem ienākumiem. Aptaujas dalībnieku grupa, kuras ienākumi ir virs 550 eiro mēnesī izcēla, ka viņiem svarīgāks ir termins organisks.

No visiem respondentiem 16% atklāja, ka pēdējā gada laikā ir palielinājuši eko piena produktu patēriņu, savukārt 5% samazinājuši. Ceturtā daļa pētījuma dalībnieku pēdējā gada laikā uzturā nav lietojuši eko piena produktus. Interesanti, ka visvairāk pēdējā gada laikā eko piena produktus sākuši lietot respondenti ar ikmēneša ienākumiem līdz 250 eiro mēnesī.

"Neraugoties uz cilvēku ienākumiem, pircēji eko produktus pērk arvien vairāk, ja ne visai ģimenei, tad kaut vai tikai bērniem. Vērojot tirgus tendences, var skaidri redzēt, ka pieprasījums pēc ekoloģiski tīriem piena pārtikas produktiem pieaug, jo tie ieņem svarīgu lomu mūsu uzturā. Tas arī ir apstiprinājies mūsu veidotajā pētījumā," skaidro A/S "Tukuma Piens" ražošanas vadītāja Jana Lakstiņa.

Kā galveno argumentu, kāpēc uzturā tiek lietoti eko piena produkti respondenti norādījuši, ka tie ir tīrāki un dabīgāki (13%), uzlabo veselību (11%) un tie palīdz produkta pircējam rūpēties par savu tuvinieku veselību (11%).

Populārākajiem mītiem, tostarp, ka eko piena produktiem arī tiek pievienotas ķimikālijas nepiekrīt 40% respondentu. Arī apgalvojums, ka jebkurš ražotājs savam piena produktam var uzlikt "eko" marķējumu pētījuma dalībnieku vidū ir izpelnījies nepiekrišanu (43%). Interesanti, ka 45% procenti aptaujāto uzskata, ka eko piena produkti ir modes lieta, kas drīzumā pāries.

Kopumā cilvēki novērtē eko produktu unikalitāti un ir informēti par augstajām kvalitātes normām, kas jāizpilda, lai tas atbilstu eko kvalitātes un ražošanas kritērijiem.

Par pētījumu:

Pētījuma mērķis bija gūt Latvijas iedzīvotāju, vecuma grupā no 18 līdz 55 gadiem, ieskatu par eko piena produktu uzskatiem. Izlases struktūra veidota tā, lai sasniegtā izlase būtu reprezentatīva pret Latvijas iedzīvotājiem attiecīgajā mērķa grupā. Respondentu skaits 205. Datu ieguves metode - interaktīvā interneta aptauja (CAWI).

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)